Par iniciatīvu

Kas ir Uzņēmēju pieredzes dienas?

Šīs iniciatīvas ietvaros uzņēmumus apmeklē citi uzņēmēji. Iniciatīvas organizatori nodrošina digitālu pieteikšanās platformu. Jūs varat izvēlēties vienu vai vairākus uzņēmumus, pie kuriem vēlētos viesoties Uzņēmēju pieredzes dienu (20.–24. maijs) ietvaros, lai stundu vai divas satiktos un savstarpēji dalītos pieredzē ar citiem uzņēmējiem.

Kas var piedalīties?

Uzņēmēju pieredzes dienās aicināti piedalīties visi interesenti — gan lielie, vidējie un mazie, gan tikko darbību uzsākušie, kā arī jau pieredzējušie uzņēmēji. Galvenais mērķis ir apmainīties ar pieredzi, nevis tieši pārdot savus produktus vai pakalpojumus.

Ieguvumi uzņēmējiem

  • Jaunas idejas un iedvesma
  • Noderīgi padomi savam biznesam
  • Īsākā laikā iegūtas atbildes
  • Savu ideju pārbaude
  • Mācīšanās no citu kļūdām vai sasniegumiem
  • Kontaktu veidošana
  • Iespēja komunicēt savu zīmolu un uzņēmuma kultūru

Kā uzņēmumiem iesaistīties?

1.posms (līdz 15.05.): reģistrējas uzņēmumi — pieredzes devēji

Līdz 30. aprīlim reģistrējas šeit un izveido savu profilu tie uzņēmumi, kuri vēlas dalīties savā pieredzē un aicināt citus uzņēmējus pie sevis ciemos. Uzņēmumiem – pieredzes devējiem – pieteikšanās anketā būs jānorāda plašāka informācija par sevi.

2. posms (29.04.-17.05.): piesakās uzņēmumi — pieredzes ņēmēji

Piesakās uzņēmēji, kuri vēlas piedalīties pieredzes apmaiņā un satikties ar uzņēmējiem, kas reģistrējušies kā pieredzes devēji. Dalībniekiem pieteikuma anketā būs jānorāda plašāka informācija par sevi un pieredzi, ko vēlētos iegūt un ar ko gatavi dalīties.

Šajā posmā arī uzņēmēji — pieredzes devēji — aicināti pieteikties citu uzņēmumu apmeklējumam.

3. posms (29.04.–17.05.): informācijas saņemšana par pieteikumiem

Laika posmā no 29. aprīļa līdz 14. maijam, tiklīdz kāds uzņēmējs pieteiksies pie jums ciemos, tā saņemsiet informāciju pieteikuma anketā norādītajā e-pastā. Jums būs jāapstiprina dalība un jāvienojas par ērtāko tikšanās vietu un laiku Uzņēmēju pieredzes dienās.

4. posms (20.05.-24.05.): Uzņēmēju pieredzes dienas

20.–24. maija nedēļā satiecieties savā birojā, ražotnē vai kādā citā vietā, lai apmainītos ar vērtīgu pieredzi. Tā ir jūsu izvēle — kurā dienā uzņemt, uz cik ilgu laiku vai cik dalībniekus.

Ieteikumi veiksmīgākai Uzņēmēju pieredzes dienu norisei

1. Ikvienam no mums ir vērtīga pieredze!

Ikvienam uzņēmējam var būt tādas atziņas vai zināšanas, kas noteikti var noderēt kādam citam. Ja arī pašiem tā šķiet ikdiena un pašsaprotami, citam uzņēmumam tā var būt vērtīga atslēga, lai atvērtu kādas vēl aizvērtas durvis. Uzņēmēju savstarpējā zināšanu un pieredzes apmaiņa var palīdzēt veiksmīgāk attīstīt biznesu.

2. Tikšanās un stāsta formāts

Kopīgo tēmu, ar kurām dalīties uzņēmējiem, ir daudz. Piemēram, kā risināt darbaspēka trūkumu; kas ir efektīvākie veidi, kā iekarot starptautiskos tirgus; kā uzņēmumā realizēt pārmaiņas; mūsdienu labākie mārketinga vai reklāmas kanāli utt.

Pieredzes apmaiņas forma var būt prezentācija par uzņēmuma veiksmes stāstu vai īstenoto projektu, vai arī, tieši otrādi, stāsts par kādu problēmsituāciju vai jautājumu, uz kuru meklējat atbildi.

Tikšanās vieta var būt jūsu uzņēmuma telpās vai kāda neitrāla teritorija.

3. Pieredzes apmaiņa, nevis pakalpojumu pārdošana

Uzņēmēju Pieredzes dienu ideja ir nevis izmantot šo iniciatīvu uzņēmuma produkta vai pakalpojuma pārdošanai, bet gan savstarpēji dalīties pieredzē — dot un saņemt.

4. Mācīties ne tikai no savām kļūdām

Saruna ar citas nozares uzņēmēju ir palīdzējusi izvairīties no kļūdām, palūkoties uz risināmajiem jautājumiem no cita redzespunkta vai pat nonākt līdz pavisam jaunai idejai. Vai arī — kā tā ļāvusi ieraudzīt veidu, kā strādāt efektīvāk vai pelnīt vairāk.

5. Veids kontaktu veidošanai

Uzņēmēju Pieredzes dienas ir lielisks iemesls, lai satiktos ar citiem uzņēmējiem un veidotu kontaktus. Uzņēmējiem bieži ir jāpaļaujas uz savām spējām un pieredzi, lai pieņemtu lēmumus par svarīgiem uzņēmējdarbības jautājumiem, taktiku vai stratēģiju. Protams, var lūgt padomu kolēģiem, tomēr citu pieredzējušu uzņēmēju padoms var būt vērtīgs, lai palīdzētu izvairīties no dārgām kļūdām.

Dalieties sociālajos tīklos

Aicinām Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvas dalībniekus pastāstīt par savām aktivitātēm uzņēmuma sociālajos tīklos, ietagojot Swedbank vai lietojot tēmturi #UzņēmējuPieredze.

Par Uzņēmēju pieredzes dienām 2018

No 2018. gada 16. līdz 21. aprīlim pirmo reizi Latvijā notika Swedbank iniciētās Uzņēmēju pieredzes dienas, kurās piedalījās vairāk nekā 70 dažādu nozaru uzņēmumi visā Latvijā.

Uzņēmēju pieredzes dienas 2018

Uzņēmēju atsauksmes

Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis: “Manuprāt, ir ļoti svarīgi jaunas biznesa idejas meklēt ārpus nozares, kurā darbojaties. Tā var saskatīt jaunus skatupunktus, par kuriem uzņēmējs nemaz nebūtu iedomājies. Nesen bija iespēja aprunāties ar pieciem citiem uzņēmējiem, un no 5 minūšu sarunas ar katru radās vismaz viena ideja, kā pilnveidot mūsu uzņēmumu. Tieši tas arī ir iemesls, kādēļ piedalāmies Uzņēmēju pieredzes dienās – klausoties un mijiedarbojoties ar citiem uzņēmējiem, veicināt savstarpēju ideju apmaiņu un inovāciju ieviešanu.”

SIA Omniva vadītāja Beāte Krauze: “Iet un mācīties pie citiem uzņēmējiem tepat Latvijā – tā nav izteikti spilgta kultūra. Tāpēc priecājamies par Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvu, kuras lielākā pievienotā vērtība būs iespēja redzēt un saprast, kādas reālās ikdienas lietas un risinājumi strādā uzņēmumos tepat Latvijā. Iekšējās efektivitātes veicināšana, digitālie risinājumi, inovatīva pieredze darbinieku motivēšanā un darba kultūras veidošanā – tie ir tikai daži uzņēmējdarbības aspekti, kurus noteikti varam mācīties cits no cita. ”

Taste CAPS! valdes locekle Ilze Garanča: “Mūsu uzņēmuma dzīves ciklā īpaša vērtība bijusi citu uzņēmēju pieredze un ieteikumi. Tāpēc, ja vien mēs varam palīdzēt citiem nu jau ar savām zināšanām – ļoti labprāt to darīsim. Un, protams, joprojām turpinām vērīgi ieklausīties citu pieredzē. Esmu tik ļoti par to, lai, mēs, Latvijas uzņēmumi, lielie un mazie, spētu izstūrēt savus uzņēmumus, un esmu pārliecināta, ka šajā procesā svarīgs atslēgas vārds ir “sadarbība.”

“Noderēja cita uzņēmuma pieredze, uzzināju, kā rīkojas dažādās situācijās analogs uzņēmums.” SIA “Gulbenes nami”

“Mums tas bija kā sava veida matchmaking ar potenciālo partneri, kurš noskatīja un uzrunāja mūs ar mērķi iepazīties. Iespējams, tieši šo varētu attīstīt – izvērstāku matchmaking vienalga, vai pieredzējušiem, vai jauniem uzņēmumiem.” ENRIGA

“Kopumā veidotais pasākums ir ļoti noderīgs gan uzņēmējiem, gan interesentiem. Es uzskatu, ka pasākums ir jāturpina arī turpmāk.” MAA Intelengineering SIA

“Man kā jaunam uzņēmējam šī pieredzes apmaiņa bija ļoti vērtīga. Man interesēja, kā uzņēmumu var attīstīt, sākot ar pavisam nelielām investīcijām.” Fioro SIA