Par iniciatīvu

Kas ir Uzņēmēju pieredzes dienas?

Šīs iniciatīvas ietvaros dalībnieki, kas pieteikuši savu dalību, virtuāli uzņem pie sevis citus uzņēmējus un organizācijas, lai dalītos vērtīgā pieredzē un veidotu kontaktus. Iniciatīvas rīkotāji  nodrošina digitālu pieteikšanās platformu. Pirmajā posmā reģistrējas uzņēmumi un organizācijas, kuri aicina uz pieredzes tikšanos citus dalībniekus un gatavi virtuāli pastāstīt par savu pieredzi. Otrajā posmā piesakās dalībnieki,  kas vēlas iepazīt citu uzņēmumu un organizāciju pieredzi.

Jūs varat izvēlēties vienu vai vairākus uzņēmumus, pie kuriem vēlētos virtuāli viesoties Uzņēmēju pieredzes dienu (16.–20. novembris) ietvaros, lai uz stundu vai divām satiktos un savstarpēji dalītos pieredzē.

Kas var piedalīties?

Uzņēmēju pieredzes dienās aicināti piedalīties visi interesenti — gan lielie, vidējie un mazie, gan tikko darbību uzsākušie uzņēmumi, kā arī jau pieredzējušie uzņēmēji.
Aicinām piedalīties arī  valsts institūciju, nevalstisko organizāciju pārstāvjus, mācībspēkus, kuri saistīti ar uzņēmējdarbības jomu.

Tikšanās galvenais mērķis ir apmainīties ar pieredzi, nevis tieši pārdot savus produktus vai pakalpojumus.

Ieguvumi uzņēmējiem

  • Jaunas idejas un iedvesma šajā pārmaiņu laikā
  • Noderīgi padomi savam biznesam
  • Īsākā laikā iegūtas atbildes
  • Savu ideju pārbaude
  • Mācīšanās no citu kļūdām vai sasniegumiem
  • Kontaktu veidošana
Dalībnieki, kuri gatavi aicināt uz pieredzes tikšanos citus uzņēmumus un organizācijas, lai virtuāli pastāstītu par savu pieredzi, reģistrē savu dalību līdz 10. novembrim. Savukārt dalībnieki, kas vēlas iepazīt citu uzņēmumu un organizāciju pieredzi, varēs pieteikties no 7. līdz 15. novembrim.

Kā pieteikties?

  • 1. posms (līdz 11.11): reģistrējas uzņēmumi un organizācijas, kuri aicina uz pieredzes tikšanos citus dalībniekus un gatavi virtuāli pastāstīt par savu pieredzi. Lai reģistrētos, jāaizpilda īsa pieteikšanās anketa, kā arī jāizveido pieredzes dienas notikums, norādot tēmu, tikšanās datumu un laiku Uzņēmēju pieredzes dienu ietvaros (16.11-20.11).

  • 2. posms (no 07.11 līdz 15.11): piesakās dalībnieki, kas vēlas iepazīt citu uzņēmumu un organizāciju pieredzi un virtuāli satikties ar uzņēmējiem un organizācijām, kas būs reģistrējušās kā pieredzes devēji. Lai pieteiktos, dalībniekiem jāaizpilda īsa pieteikuma anketa. Šajā posmā arī pieredzes devēji aicināti pieteikties citu organizāciju apmeklējumam.

  • 3. posms (no 07.11 līdz 15.11): informācijas saņemšana par pieteikumiem
    No 7. līdz 15. novembrim pieredzes devēji, kas aicina pie sevis citus uzņēmumus, saņems informāciju pieteikuma anketā norādītajā e-pastā, tiklīdz kāds dalībnieks būs pieteicies. Jums būs jāapstiprina šī uzņēmēja dalība Uzņēmēju pieredzes dienās un jāvienojas par ērtāko tikšanās formātu.

  • 4. posms (no 16.11 līdz 20.11.): Uzņēmēju pieredzes dienas 2020. Nedēļā no 16. līdz 20. novembrim apmainieties ar vērtīgu pieredzi, satiekoties attālināti vai klātienē, ievērojot valstī noteiktos pulcēšanās ierobežojumus saistībā ar Covid-19. Ērtāko tikšanās formātu, laiku un dalībnieku skaitu nosaka iniciatīvas dalībnieki paši. 

Ieteikumi veiksmīgākai Uzņēmēju pieredzes dienu norisei

1. Ikvienam no mums ir vērtīga pieredze!

Ikvienam uzņēmējam un ekspertam ir tādas atziņas vai zināšanas, kas var noderēt kādam citam. Ja arī pašiem ierastais šķiet ikdienišķs un pašsaprotams, citam tā var būt vērtīga atslēga, lai atvērtu kādas vēl aizvērtas durvis. Uzņēmēju un ekspertu savstarpējā zināšanu un pieredzes apmaiņa var palīdzēt veiksmīgāk attīstīt biznesu.

2. Tikšanās un stāsta formāts

Kopīgo tēmu, ar kurām dalīties uzņēmējiem un ekspertiem, ir daudz. Kā, piemēram, darba organizēšana attālināti, risinājumi uzņēmuma noturībai pārmaiņu laikā, e-komercija, efektīvākie mārketinga vai reklāmas kanāli utt.

Pieredzes apmaiņas forma var būt prezentācija par uzņēmuma veiksmes stāstu vai kādu īstenoto projektu, vai arī, tieši otrādi, stāsts par kādu problēmsituāciju vai jautājumu, uz kuru meklējat atbildi.

Aicinām ievērot valstī noteiktos Covid-19 pulcēšanās ierobežojumus un tikšanās organizēt pārsvarā attālināti ar digitālo rīku starpniecību.

3. Pieredzes apmaiņa, nevis pakalpojumu pārdošana

Uzņēmēju pieredzes dienu ideja ir nevis izmantot šo iniciatīvu uzņēmuma produkta vai pakalpojuma pārdošanai, bet gan savstarpēji dalīties pieredzē — dot un saņemt.

4. Mācīties ne tikai no savām kļūdām

Saruna ar citas nozares uzņēmēju vai ekspertu var palīdzēt izvairīties no kļūdām, palūkoties uz risināmajiem jautājumiem no cita redzespunkta vai pat nonākt līdz pavisam jaunai idejai. Vai arī — uzzināt, kā kļūdas un laika gaitā uzkrātā pieredze ļāvusi ieraudzīt veidu, kā strādāt efektīvāk vai pelnīt vairāk.

5. Veids kontaktu veidošanai

Uzņēmēju pieredzes dienas ir lielisks iemesls, lai dalītos pieredzē ar citiem uzņēmējiem un organizācijām, un veidotu kontaktus. Uzņēmējiem bieži ir jāpaļaujas uz savām spējām un pieredzi, lai pieņemtu lēmumus par svarīgiem uzņēmējdarbības jautājumiem, taktiku vai stratēģiju. Protams, var lūgt padomu kolēģiem, tomēr citu pieredzējušu uzņēmēju un ekspertu padoms var būt vērtīgs, lai palīdzētu izvairīties no dārgām kļūdām.

Dalieties sociālajos tīklos

Aicinām Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvas dalībniekus pastāstīt par savām aktivitātēm uzņēmuma sociālajos tīklos, atzīmējot Swedbank vai lietojot tēmturi #UzņēmējuPieredze.

Par Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļu

Katru gadu novembrī Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļas (Global Entrepreneurship Week) laikā 180 valstīs notiek dažādi vietēja un starptautiska mēroga pasākumi un aktivitātes par uzņēmējiem aktuālām tēmām. Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļa tiek atzīmēta jau kopš 2008. gada, un pa šo laiku ir izaugusi līdz globālam apmēram. Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļu organizē vairāk nekā 24 000 partnerorganizācijas, piedāvājot 30 000+ pasākumus klātienē un tiešsaistē. Dažādība ir inovāciju dzinējspēks, tāpēc par šī gada vadošajām tēmām izvēlētas: ekosistēma, izglītība, iekļaušana un politika. Šogad arī Latvija pievienojas Vispasaules uzņēmējdarbības nedēļai.

Par Uzņēmēju pieredzes dienām 2019

No 2019. gada 20. līdz 24. maijam otro reizi Latvijā notika Swedbank iniciētās Uzņēmēju pieredzes dienas, kurās piedalījās vairāk nekā 220 dažādu nozaru uzņēmumi visā Latvijā.

Uzņēmēju pieredzes dienas 2018 un 2019

Uzņēmēju atsauksmes

Valmiermuižas alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis: “Manuprāt, ir ļoti svarīgi jaunas biznesa idejas meklēt ārpus nozares, kurā darbojaties. Tā var saskatīt jaunus skatupunktus, par kuriem uzņēmējs nemaz nebūtu iedomājies. Nesen bija iespēja aprunāties ar pieciem citiem uzņēmējiem, un no 5 minūšu sarunas ar katru radās vismaz viena ideja, kā pilnveidot mūsu uzņēmumu. Tieši tas arī ir iemesls, kādēļ piedalāmies Uzņēmēju pieredzes dienās – klausoties un mijiedarbojoties ar citiem uzņēmējiem, veicināt savstarpēju ideju apmaiņu un inovāciju ieviešanu.”

SIA Omniva vadītāja Beāte Krauze: “Iet un mācīties pie citiem uzņēmējiem tepat Latvijā – tā nav izteikti spilgta kultūra. Tāpēc priecājamies par Uzņēmēju pieredzes dienu iniciatīvu, kuras lielākā pievienotā vērtība būs iespēja redzēt un saprast, kādas reālās ikdienas lietas un risinājumi strādā uzņēmumos tepat Latvijā. Iekšējās efektivitātes veicināšana, digitālie risinājumi, inovatīva pieredze darbinieku motivēšanā un darba kultūras veidošanā – tie ir tikai daži uzņēmējdarbības aspekti, kurus noteikti varam mācīties cits no cita. ”

Taste CAPS! valdes locekle Ilze Garanča: “Mūsu uzņēmuma dzīves ciklā īpaša vērtība bijusi citu uzņēmēju pieredze un ieteikumi. Tāpēc, ja vien mēs varam palīdzēt citiem nu jau ar savām zināšanām – ļoti labprāt to darīsim. Un, protams, joprojām turpinām vērīgi ieklausīties citu pieredzē. Esmu tik ļoti par to, lai, mēs, Latvijas uzņēmumi, lielie un mazie, spētu izstūrēt savus uzņēmumus, un esmu pārliecināta, ka šajā procesā svarīgs atslēgas vārds ir “sadarbība.”

“Noderēja cita uzņēmuma pieredze, uzzināju, kā rīkojas dažādās situācijās analogs uzņēmums.” SIA “Gulbenes nami”

“Mums tas bija kā sava veida matchmaking ar potenciālo partneri, kurš noskatīja un uzrunāja mūs ar mērķi iepazīties. Iespējams, tieši šo varētu attīstīt – izvērstāku matchmaking vienalga, vai pieredzējušiem, vai jauniem uzņēmumiem.” ENRIGA

“Kopumā veidotais pasākums ir ļoti noderīgs gan uzņēmējiem, gan interesentiem. Es uzskatu, ka pasākums ir jāturpina arī turpmāk.” MAA Intelengineering SIA

“Man kā jaunam uzņēmējam šī pieredzes apmaiņa bija ļoti vērtīga. Man interesēja, kā uzņēmumu var attīstīt, sākot ar pavisam nelielām investīcijām.” Fioro SIA